Het verschil tussen een garantstelling en logiesverstrekking
Garantstelling
Met een garantverklaring ben je financieel verantwoordelijk voor eventuele kosten en schulden die de niet-Europese gast tijdens het verblijf in Nederland maakt.
Particuliere logiesverstrekking
Met een logiesverstrekking geef je aan dat de niet-Europese gast bij jou logeert tijdens het verblijf in Nederland.
Wat heb ik nodig bij een garantstelling of logiesverstrekking?
Voor een garantstelling of logiesverstrekking heb je de volgende documenten nodig:
- Het ingevulde aanvraagformulier. Download het formulier via de website van IND.
- Een geldig legitimatiebewijs.
- De handtekening van degene(n) die garant staat of staan.
- Gelegaliseerde handtekening. Maak hiervoor een afspraak.
Je stuurt het ondertekende formulier naar de bezoeker die het visum moet aanvragen. De bezoeker kan binnen 6 maanden na afgifte bij de Nederlandse ambassade in eigen land een visum aanvragen.
Kosten voor een garantstelling of logiesverstrekking
Je betaalt alleen de kosten voor het legaliseren van je handtekening. De kosten zijn € 12,75 per handtekening. Lees meer informatie over het legaliseren van je handtekening.
Meer informatie over een verblijfsvergunning
Meer informatie over een verblijfsvergunning in Nederland vind je op de website van de IND.